lördag 7 juli 2012

Jag saknar dej, jag saknar dej!

När jag förlorade min bästa vän, då fick jag en bok.. jag minns tyvärr inte av vem. Men av någon. En bok som hette "Jag saknar dej, jag saknar dej". Jag ville inte läsa, jag ville iofs inte göra någonting alls.. Men ja, jag gjorde det ändå.. Det var mycket som jag tvingade och tvingades att göra då. Gick ju rätt bra ändå.

Boken handlade om tvillingsystrar, som en vanlig dag sprang över vägen, för de hade bråttom till skolbussen. Ena systern hinner över, men den andra blir påkörd, av en kille som hon kände. Boken handlar sen om hur systern som blir kvar hanterar saknaden av sin älskade syster, hur alla påminns om hennes döda syster när de ser på henne, kallar henne för hennes namn mm.

Jag blev alldeles till mej när jag såg att de hade gjort film av boken. Så när den kommit ut på DVD gick jag faktiskt och hyrde den. Och jag tjöt och tjöt och tjöt! Jag grät mej verkligen igenom heeeela filmen! Och den var väl ungefär 2 timmar eller nått..

Jag blev påmind om allt som jag upplevde under min egna förlust.. Många trodde att vi var systrar. Och jag blev många gånger kallad för Sandra. Och jag ville inget annat än att få henne tillbaka. Önskar det fortfarande. Hon var för ung för att dö. Och på det sättet dessutom..

I filmen har de ett band som spelar, Ailu, som var kär i systern som omkom.. Hans låtar är bara helt otroliga! Söker man på Soundtrack Jag saknar dej på Spotify finns allt med där.. Rekommenderas starkt..

Sååå, här kommer min favoritlåt från filmen, helt otrolig text och vilken röst..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar