måndag 9 juli 2012

Då var måndagen här..

Och det är baaara drygt tre veckor kvar innan jag går på semester, yay!

Idag tog jag en riktig sovmorgon, som verkligen var välbehövligt efter att jag sovit så dåligt föregående natt. Sov väldigt gott inatt, snoozade länge dock idag, skönt att kunna göra det ; ) Känns lite lyxigt såhär på en måndag, som faktiskt även är min första arbetsdag..

Efter att jag ätit frukost gjorde jag i ordning en pajdeg som jag sedan ställde in i kylen medans jag gick iväg och tränade. Idag blev det ben och ryggträning. Har haft lite känningar i ryggen nu när jag tränat, men det kändes lite bättre idag, men jag behöver nog träna ryggen lite mer, slarvat den senaste tiden.. Blir ju ofta så att jag kör mycket armar och mage, då det är det som är roligast och som jag känner att jag behöver träna för att orka med jobbet. Dock behövs ju ryggen med, men det är inte lika roliga övningar :P -haha-

Då jag tränat klart begav jag med på några ärenden på stan, köpte lite muffinsformar & så handlade jag hem lite frukost och saker som behövdes inför mitt muffinsbak. Väl hemma, satte jag fart i köket! Det blev en ost- och skinkpaj som blev riktigt god, trots att det blev av vetemjöl på fullkorn, blev lite mer "mättande" faktiskt. Jag är inget fan av fullkorn, allt skulle vara i fullkorn förut.. Usch! :) Sedan gjorde jag även chokladmuffins med hallon i, mums! Såg ut som de blev riktigt bra, ska ta mej en ikväll tänkte jag, det är jag väl värd nu? :)

Varit riktigt varmt här idag, strax över 25 grader & som ni förstår, står man i köket & lagar massa mat med ugnen på hela tiden, ja, då blir det verkligen ännu varmare. Så när jag var klar med matlagningen hoppade jag in i duschen, välbehövligt! Därefter tog jag mej ett fotbad & filade mina trötta, onda fötter. Väldigt skönt! Har faktiskt blivit bättre på att bada fotbad oftare nu, det märks en skillnad & man ska ju vara rädd om sina fötter :)

Så nu har jag lagt mej på rygg i soffan & ska vila/läsa lite hade jag tänkt mej. För inatt väntar den vita pyjamasen igen.. Två nätter i rad denna gång. Tänkte försöka få byta någon tur med någon kollega den här veckan, så jag kan få vara ledig på fredag, får väl se hur det ser ut med folk.. Vore så skönt att vara ledig då. Jobbar hela helgen :( Usch, det ser jag inte fram emot det minsta! Men men.. Ett måste =/

 Hoppas ni haft en bra måndag, trots att det för er flesta kanske inneburit veckans första arbetsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar