onsdag 18 juli 2012

Dagen som varit

Idag har varit en helt fantastiskt bra dag, en av de bästa dagarna på länge ska jag säga er! :)


Började dagen med att gå en promenad med M, en kollega från grannavdelningen. Vi gick två varv runt strömmen, åt glass & pratade massor. Det var länge sedan jag pratade så öppet & mycket tror jag faktiskt.. En grymt fantastiskt känsla! Att faktiskt våga säga hela sanningen.. för jag kände, att hon dömmer verkligen inte. Känns som en sten som lyftes från mitt bröst ungefär.. Det här citatet är från boken "Flickorna i Riyadh":

Har vi inte öppnat upp ditt bröst och lyft bördan som tyngde din rygg?


Efter att ha varit på promenad så bar det av till Eskilstuna för att träffa R, en av mina absoluta bästa killkompisar, och en av dem som känner mej väldigt väl.. Vi käkade på ett ställe "Pitchers", mycket gott måste jag säga! Så om ni är i Eskilstuna, prova det vettja! Jag åt deras hamburgare.. Tiger Woods hette den ;) -haha-
Sedan gick vi ned & satte oss vid ån & fortsatte prata. Otroligt trevligt, som alltid :)

Den här dagen har verkligen gett mej så otroligt mycket ny energi att det inte är sant! Mådde så bra när jag kom hem :) Fantastisk känsla, bara total lycka... Väl hemma fick jag sällskap av I, som också kom med ett tåg till stationen samtidigt som mej. Han undrade om vi inte kunde dricka lite kaffe -haha- Så fick jag lite massage av mina ömma axlar, nacke och min rygg- grymt skönt! Så följde jag honom till spårvagnen och har legat i soffan sedan dess. Men börjar nog bli dags att krypa ned i sängen känner jag.. Lite trött faktiskt. Skönt! 

Imorgon blir det nog lite träning, kanske en promenad också? Beror nog lite på vädret om det blir en promenad eller inte.. Känns sådär att gå ut och gå i spöregn, även om det är fantastiskt skönt vissa dagar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar